Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 27 wrz 2020 13:39


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ZF 6HP26 BMW E60 525d 2006
PostZamieszczono: 08 lip 2020 17:26 

Rejestracja: 08 lip 2020 14:25
Posty: 10
Witam!
Ponieważ nie znalazłem na forum identycznego przypadku jak mój postaram się streścić co trapi moją skrzynię i mam nadzieję w końcu doprowadzić do porządku.

Auto od samego początku po zakupie przy przebiegu 240 tys. km szarpało, przeciągało przy zmianie biegów, "kopało" przy zatrzymywaniu. Przy 260 tys. km zregenerowałem mechatronik: płyta separacyjna, okular, tulejki x4, tłoczki, przelotka od wtyczki i oczywiście olej z miską/filtrem. Wszystko ZF. Po tym zabiegu przestało szarpać i kopać.
Stary olej był fabryczny koloru ciemnej herbaty. Brak opiłków w misce jak i samym oleju który przelałem przez sitko lakiernicze dla sprawdzenia.

Aktualnie przy 280 tys. km brak błędów - sprawdzane na bieżąco INPA i ISTA.
Brak falowania czy też efektu tarki.
objawy które są od początku:

1. przeciąganie biegów - przy bardzo delikatnym deptaniu gazu zmienia 2,3,4 przy około 2-2,2 tys. a 5 bieg zapina dopiero przy 3 tys tj. przy prędkości 110 km/h i po sekundzie zrzuca na 6 bieg. Nigdy nie zmienia biegów przy obrotach 1,5-1,7 tys.

2. wrzuca 1 bieg gdy auto zwalnia i prędkość spadnie poniżej 20 km/h; robi to zawsze na D i S np. przy skręcaniu na skrzyżowaniu

3. lockup nie trzyma? przy prędkościach powyżej 80-100 gdzie powinien trzymać sztywno przy umiarkowanym dodaniu gazu następuje uślizg - obroty podskakują o około 200 aby zaraz opaść - dzieje się tak nawet przy przyspieszaniu tempomatem. Dla przykładu z prędkości 110 na 130 na 6 biegu. Widać to też po obrotach silnik/konwerter w INPA.

4. aktualne adaptacje z ISTA
fill pressures:
clutch A 225
clutch B 117
clutch C 55
clutch D 10
clutch E 300

rapid fill times:
clutch A 25
clutch B 10
clutch C -10
clutch D 0
clutch E 0

Proszę o wskazówki. Czy to kwestia konwertera? Swoje ma już nalatane i pewnie stąd objawy z pkt.1 i 3 ale co z pkt.2?
Czy przy ewentualnym demontażu warto wymontować pompę i ewentualnie kosz E w celu sprawdzenia i np. wymiany panewek?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: ZF 6HP26 BMW E60 525d 2006
PostZamieszczono: 09 lip 2020 10:12 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9507
Myślę że konwerter jest do wymiany . Dziwny objaw 5 biegu . Przypuszczam że coś jeszcze wyjdzie przy rozebraniu skrzyni


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: ZF 6HP26 BMW E60 525d 2006
PostZamieszczono: 09 lip 2020 10:49 

Rejestracja: 08 lip 2020 14:25
Posty: 10
To coś jeszcze to można coś obstawiać?
Pytam bo wolałbym się zaopatrzyć przed rozbieraniem


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: ZF 6HP26 BMW E60 525d 2006
PostZamieszczono: 10 lip 2020 08:00 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9507
W co zaopatrzyć??? co wyjdzie oprócz sprzęgła okaże się po rozebraniu skrzyni ...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: ZF 6HP26 BMW E60 525d 2006
PostZamieszczono: 10 lip 2020 09:15 

Rejestracja: 08 lip 2020 14:25
Posty: 10
Np. panewka i simering pompy?
Panewka pompy chyba odpowiada za szczelność kosza E a jak widać z pierwszego mojego posta wartość korekcji ciśnienia jest graniczna +300.
Wczoraj sprawdziłem to już jest +316


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne