Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 22 wrz 2020 16:05


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 20 wrz 2016 09:36 

Rejestracja: 19 wrz 2016 14:33
Posty: 2
Witam
Opiszę problem ze skrzynią oraz jak do niego doszło :
Po zakupie auta skrzynia pracowała poprawnie, nie szarpała, biegi były zmieniane bez jakichś dziwnych objawów.
Pewnego dnia po trasie ok. 100km długości, jadąc z prędkością średnio 100-120km/h zjechałem na obszar miejski, przyhamowałem do 50km/h - w pewnym momencie poczułem szarpnięcie, dojechałem na miejsce bez innych objawów, zaparkowałem auto. Przy próbie ruszenia - wbiciu D auto nie chciało ruszyć próbowałem przełączyć na R i tez bez efektu, ruszyło dopiero po naciśnięciu gazu - (przy ok 2500rpm) auto szarpnęło ale pojechało - szarpało przy zmianie biegów (2-3 bieg) - wysokie biegi (4-6) działały i nadal działają OK.

Szarpanie występowało z większym lub mniejszym nasileniem, jeżdżąc po mieście na zimnym silniku było jedynie zauważalne dziwne jakby niestabilne zmiany biegów (2-3 bieg z różnicą ok 100-200rpm widoczne na obrotomierzu). Przy hamowaniu jakby "przysiad" obrotów na chwilę.

Na trasie nawet na gorącej skrzyni normalne przyspieszenie - wysokie biegi niezależnie od temperatury działają normalnie, redukcja przy ostrym przyspieszaniu też. Ostre ruszenie ze świateł podczas jazdy miasto czy trasa odbywa się bez szarpnięć niezależnie do jakiej przyspieszamy prędkości.

Szarpanie głównie występuje przy powolnym przyspieszaniu przy nagrzanej skrzyni. Widoczne głównie podczas jazdy miejskiej Na nagrzanej skrzyni po postoju niejednokrotnie żeby normalnie ruszyć trzeba wykonać sekwencję - wcisnąć hamulec - włączyć D (R) - poczekać (jeśli słychać chwilowy spadek obrotów to można puścić hamulec i jechać - jeśli nie - trzymając hamulec przełączyć na P i znowu na D (R) i z reguły wtedy załapuje od razu - czasem po sekundzie lub 2.

Obroty nie pływają podczas jazdy co raczej jak mi się wydaję wyklucza problem konwertera.

Olej w skrzyni był wymieniany na Ravenol 6HP, Mechatronic był czyszczony, wymieniane były "grzybki", wcześniej była robiona adaptacja skrzyni. Wymiana grzybków spowodowała jedynie tyle, że na zimnej skrzyni biegi wchodzą jakby płynniej i bardziej miękko ale nie zlikwidowała opisanego wcześniej objawu. Wszystko to robił renomowany warsztat. W związku z tym, że problem występuje nadal jestem umówiony na kontynuacje naprawy ale chcę zawęzić przyczynę, ew. wiedzieć czego można się spodziewać dalej.

Skrzynia po podłączeniu pod komputer nie wykazuje błędów.

Proszę o jakieś sugestie - czy to któryś z solenoidów mechatronica ? Czy elektronika sterująca ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 04 paź 2016 15:50 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9507
Może to byc problem z elektroniką czyli mechatronikiem. Elektrozawory sa raczej ok jak nie ma błedów. nie wykluczone, ze moze to byc wina konwertera.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 16 gru 2016 13:48 

Rejestracja: 19 wrz 2016 14:33
Posty: 2
Tak dla potomności - przyczyną była zatarta pompa oleju w skrzyni ( 2 widoczne wyżłobione bruzdy na obwodzie kół zębatych). Problemy przy ruszaniu i na niskich biegach były bezpośrednio przyczyną tego, że pompa z powodu nieszczelności nie trzymała ciśnienia oleju który grawitacyjnie z niej spływał, zanim pompa go zaciągnęła auto nie ruszało i miało problemy z przełączaniem niskich biegów .
Okazało się też, że poprzedni właściciel(-e) regenerował konwerter.
Mechatronic okazał się sprawny.

Zastanawia mnie jednak co mogło być przyczyną zatarcia samej pompy ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 28 gru 2019 00:30 

Rejestracja: 28 gru 2019 00:20
Posty: 2
Witam,

a czy zużyta pompa może być przyczyną problemów skrzyni na zimnym oleju? mam problem że mi obroty falują przy hamowaniu silnikiem przy prędkości ok 80-70km/h, zaczęło się to dziać teraz przy temperaturach zewnętrznych ~0-5 stopni celsjusza. auto mam od lipca i jak było ciepło nie było takich symptomów. mam podejrzenie że to konwerter, lub jego sterowanie (zaworu lock up), bo to wygląda tak jakby lock up spinał, i po sekundzie rozpinał, odczuwalne to jest nierównomiernym hamowaniem.
mam wrażenie że jest to spowodowane jakimiś zaburzeniami w ciśnieniu oleju, nie ma go na zimnym oleju? jakiś tłoczek może mieć luz, a po rozgrzaniu się materiału tłoczek się uszczelnia w korpusie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 29 gru 2019 21:38 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9507
pompa to są 2 koła zębate . czasami się wycierają na skutek złego smarowania . niemniej nawet zużyta pompa daje ciśnienie . opisany problem będzie związany z konwerterem


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 01 sty 2020 23:35 

Rejestracja: 28 gru 2019 00:20
Posty: 2
ok, ale na 3cim biegu przy 80km/h nie ma falowania obrotów, na 4 falują nieznacznie, a na 5 obrotomierz macha wręcz w zakresie obrotów 1200/1700. nie ma to związku z niższym ciśnieniem w skrzyni spowodowanym mniejszą prędkością obrotową silnika?
test podczas jazdy na tempomacie, tryb manualnej zmiany biegów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 530D E61 r. 2006 skrzynia 6HP26
PostZamieszczono: 04 sty 2020 12:09 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9507
Jest to problem ze sprzeglem hydrokinetycznym


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne