Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 11 gru 2019 10:48


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 15 maja 2019 23:08 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
Witam.
Moze zaczne od początku... od jakiegos czasu posiadam audi a6c5 2.4 benzyna 98r. Przod napęd.Mowa tu o skrzyni 5hp19FL. Mianowicie zdarzyla sie sytuacja ze cos pod autem zaczelo wyc. Dzwiek metaliczny tak jak na załączonym filmie na dole postu. Zaczelo szarpac i nie wysprzeglac podczas zatrzymywania chwile pozniej poszedl olej miedzy silnikiem a skrzynia. Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze panewka pompy zostala na szyjce konwertera. Tak wiec konwerter wyslalem do regeneracji gdzie zostaly w nim whmienione bebechy i wspawana nowa nominalna szyjka konwertera. Skrzynie kupilem uzywana i sprawna z konwerterem ktory wylądowal w kartonie bo wolalem moj nowy zregenerowany. Skrzynie wyczyszczono i ze wzgledu na widoczne slady zuzycia panewki na pompie zdecydowalem sie wymienic pompe na nową. Sterownik dokladnie wyczyscilem i poskladalem wszystko wedlug instrukcji serwisowej manual. Tak wiec mialem juz nowa (uzywana) skrzynie z czystym sterownikiem nową pompą ori ZF i zregenerowany hydrokinetyk. Wszystko zostalo zalane nowym olejem ,konwerter okolo 600-700ml chwile przed montazem nasmarowana szyjka itp. Po montazu skrzynia troszke potrzebowala czasu zeby zaciavnac olej wszystko sie odpowietrzylo olej uzupelniony do odpowiedniego stanu po chwili bylo wszystko ok i nagle wpadla w tryb awaryjny. Po podpieciu pod komputer byla masa bledow ktore byly efektem napelniania sterownika itp. Po skasowaniu bledow skrzynia chodzi elegancko. Zmiany biegow sa nieodczowalne jak w nowej skrzyni. Po zrobieniu okolo 200km skrzynia nadal pracuje prawidlowo i bezbłednie z tym ze pojawił sie znów dzwiek ktory byl chwile przed rozszczelnieniem pompy. Auto na podnosniku, dzwiek wydobywa sie z łączenia silnika ze skrzynią . Spotkaloscie sie juz kiedys z gakkm dzwiekiem ? Olej w skrzyni czysciutki, praca dalej prawidlowo a dzwiek jak by sie cos mielilo. Czy mozliwe ze owy dzwiek jest spowodowany zle zregenerowanym hydrokinetyku ? To jedyna rzecz w tym aucie ktora zostala po starej skrzyni... w prawdzie zregenerowany nk ale.... jestescie mi w stanie podpowiedziec co to moze byc bo pomysly mi sie konczą. Plan mam taki zeby wrzucic hydrokinetyka ktorego kupilem z ta skrzynia tylko zeby wyeliminowac wadliwie zregenerowanego hydrokinetyka... macie jeszcze jakies pomysly ? Ponizej film z pracy skrzyni

https://youtu.be/curiQE3Fp0I


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 14:00 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9389
Jesli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni z silnikiem to na 90% problem z kołem zamachowym / blachą do której przykręca się konwerter


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 15:19 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
Ale co tam moze taki dzwiek wydawac skoro poza przykreconym kole zamachowym do walu i hydrokinetyku do kola nic nie ma ? Sladow tarcia tez nie ma... kolo zamachowe samo z siebie wydaje takie dzwieki ? Nie widac nic czego mozna by sie uczepic... :/ juz mi rece opadaja...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 21:07 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9389
samo z siebie nie , ale czasami eka i wtedy obciera


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 21:22 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
No to by bylo dosc logiczne i zrozumiale to co piszesz tylko ja bede sciagal drugi raz skrzynie zeby nie zobaczyc zadnych sladow obcierania... wczesniej to oglądalem i nie bylo nawet nigdzie ryski.... chyba ze sie cos zmienilo ale to na pewno napisze jak nic nie znajde... czy na slepo wymienic ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 22:44 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9389
Koła pękają najczęściej w miejscu mocowania wału napędowego silnika . Jeśli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni i silnika to na 90% przyczyna z obcierającym kołem zamachowym . Dźwięk jest metaliczny ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 23:34 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
Taki jak na filmie... jak by blacha o metal przycierala...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 23:40 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9389
to tak jak napisałem , na 90 % koło , czasami była też blacha miedzy skrzynia a silnikiem i ona mogła obierać o koło , ale tu nie powinno jej być


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 17 maja 2019 05:19 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
Ok dzieki za sugestie, na dniach bedą zdejmować skrzynie to sie to sprawdzi. Jak bedzie wszystko OK z zamachem to bede truł tylek dalej :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 22 maja 2019 18:02 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 9
Witam.
Dzis zdjeto skrzynie.
Kolo zamachowe jest cale i nie uszkodzone. Brak jakichkolwiek pekniec. Rece opadają. Szyjka konwertera jest porysowana wyczuwalne sa rysy pod paznokciem. Rysy nie sa na calej powierzchni tylko jakby wystepowaly ze skosa... krzywo zespawana szyjka konwertera doprowadzila do bicia zebatki wewnatrz pompy ? Panewka na pompie rownierz porysowana w dolnej czesci mocniej a w gornej slabiej... o czym to moze swiadczyc ? Jakies pomysly ? W weekend demontuje pompe i konwerter i zakladam sprawdzone uzywane czesci... w konwerterze zamierzam sprawdzic czy szhjka ma bicie... jakies pomysly co jeszcze sprawdzic ?
Jesli sie okaze ze szyjka ma bicie i doprowadzilo mi to do uszkodzenia pompy jak w thm przypadku wyglada reklamacja ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne