Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 16 gru 2018 10:45


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbiegu
PostZamieszczono: 27 lut 2017 20:20 

Rejestracja: 27 lut 2017 19:58
Posty: 6
Witam

Posiadam golfa iv, 2002 r. Skrzynia jatco jf506e 09a 5-biegowy tiptronic. Silnik 1.9 tdi 74kw atd.
Problem ze skrzynią pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temp. 90 stopni. Od tego momentu skrzynia szarpie na półbiegu (bieg między 2 a 3). Czuć to tylko przy spokojnej jeździe (przy gwałtownym dodaniu gazu, prawie do kick downa szarpnięcia nie ma). Przy szarpnięciu słychać też pojedyńcze stuknięcie. Jest to jedyny problem tej skrzyni. Jak domnieman jest to problem z lock-upem. Tylko, że to jest jedyny objaw. Inne biegi wchodzą płynie, redukcja biegów jest płynna, kick down zapina się odpowiednio, nie ma falowania obrotów, drżenia, dziwnych źwięków, ślizgania biegów czy innych objawów. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Początkowo problem występował tylko przy zwolnieniu do prędkości poniżej 20km/h i ponownym dodaniu gazu. Wyglądało to tak jakby od razu po depnięciu na gaz zapinał się półbieg lub od razu mogła wskoczyć 3. W zimie oczywiście problemu nie było bo auto nie nagrzewało się do 90 stopni. Dzisiaj było cieplej, auto trochę pojździło po mieście i osiągnęło temperature 90 stopni i problem się zaczął z tym że szarpnięcie wraz z puknięciem było za każdym razem jak skrzynia była na 2 i zapinał się półbieg.
O dziwo na zimnym lub zanim dojdzie do 90 stopni skrzynia pracuje idealnie.

Skrzynia ma wymieniony olej na ravenol jf506e metodą dynamiczną. Stary olej był klarowny, czysty.
Poziom oleju prawidłowy.
Zostały wymienione również wszystkie elektrozawory na nowe, oryginalne.
Nic to nie pomogło zatem problem tkwi w czym innym tylko pytanie w czym.

Czy usterka może być mechaniczna? Jeżeli tak to czemu problem występuje dopiero przy 90 stopniach (musi być wskazówka idealnie na 90 stopniach, jak jest chwile przed 90 to problem nie występuje, a w skrzyni temperatura oleju jest już dawno między 70 a 80 stopni celsjusza- sprawdzanie w vag comie. Zatem to nie jest zależne od temperatury oleju w skrzyni)?
A może wadliwe jest oprogramowanie sterownika komputera skrzyni i trzeba wgrać nowy soft? (Reset tcm przy pomocy vag coma nic nie dał).

Może problemem jest jakiś czujnik nie związany ze skrzynią biegów? Na pewno ogromny wpływ na takie zachowanie skrzyni ma magiczny punkt- temperatura 90 stopni na desce rozdzielczej.

Proszę bardzo o pomoc bo brakuje mi już siły. Z problemem borykam się od ponad roku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 15 mar 2017 14:41 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9190
Konwerter proszę oddać do regeneracji. Pewnie on jest winowajcą.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 15 mar 2017 22:44 

Rejestracja: 27 lut 2017 19:58
Posty: 6
Witam

Dziękuje za odpowiedź.

Rozumiem sugestie, biorę to pod uwagę. Ale czy to możliwe że uszkodzony konwerter będzie dawał tylko taki jedyny objaw?

Jak tylko chłodniej się zrobiło skrzynia znowu pracuje jak zwykle. Tzn. po osiągnięciu 90 stopni na desce jest tylko puknięcie przy prędkości poniżej 20km i dodaniu gazu.

Gorzej jest jak auto jeździ w korkach i wieloktronie sie zatrzymuje i rusza. Wtedy zaczyna uderzać między 2 a 3 od ruszenia. Dlatego zastanawiam się jeszcze nad samym komputerem skrzyni, tzn. albo wymiana na inną używkę albo nowy soft do tcm.

Z tego co się orientuje konwerter daje wiele innych objawów a u mnie one nie występują, stąd moje wątpliwości.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 24 mar 2017 13:28 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9190
Komputer to raczej nie. Ewentualnie sterownik hydrauliczny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 26 mar 2017 10:28 

Rejestracja: 27 lut 2017 19:58
Posty: 6
A co tam się mogło zepsuć? Elektrozawory mam wymienione wszystkie na nowe. Czy tam coś jeszcze się wymienia? Wiem że wewnątrz valve body jest taka blaszka (to chyba jakby uszczelka może?)i tylko to mi przychodzi do głowy, że można jeszcze wymienić.
Podczas wymiany elektrozaworów nic ze sterownika nie wyciekało.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 28 mar 2017 23:58 

Rejestracja: 28 mar 2017 23:21
Posty: 2
w tych skrzyniach siada valve body, nie elektro zawory tylko chydraulika, juz w 10 autach ze stajni vw to wymienialem o9a, o9g


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 29 mar 2017 13:05 

Rejestracja: 27 lut 2017 19:58
Posty: 6
Są jakieś konkretne objawy uszkodzonego valve body?
To brzmi dla mnie bardziej prawdopodobnie.

Wydaje mi się, że gdyby to była usterka mechanicznej części (np. ten konwerter) to objawy występowałyby niezależnie od temperatury. A moja skrzynia na zimnym zachowuje się jakby nic jej nie dolegało.

Usterka zaczyna występować dopiero przy 90 stopniach (mimo że zmiana biegów się nie zmienia. Ten sam bieg, który powoduje puknięcie na ciepłym, na zimnym wchodzi idealnie) i pogarsza się gdy auto jeździ w korkach długo.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 11 maja 2017 12:24 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9190
jeśli problem występuje po rozgrzaniu to może to być zarówno sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) jak i sterownik hydrauliczny (valve body). Używajmy polskiego języka ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi
PostZamieszczono: 16 wrz 2017 19:00 

Rejestracja: 27 lut 2017 19:58
Posty: 6
Po zweryfikowaniu u kilku mechaników konwerter został wykluczony. Sterownik został wyjęty i wyczyszczony, tłoczki nie miały luzôw. Mechanicy wykluczają usterkę mechaniczną. Skrzynia nie ma żadnych innych objawów.

Problemem jest zmiana z 2 na 3 tylko na rozgrzanyn silniku. Na tiptroniku (gdy jest 90 stopni na desce) 3 wchodzi ładnie na 3 tyś obrotach. Na D skrzynia na dużo niższych obrotach zmienia na 3 bieg i wtedy następuje puknięcie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne