Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 20 sie 2019 09:21


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 10 maja 2019 15:39 

Rejestracja: 10 maja 2019 14:51
Posty: 3
Dzień dobry,

mam dość nietypowy problem dotyczący skrzyni 545RFE w Jeep Cherokee 2.8CRD po lifcie. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika, pojawia się szarpnięcie, zapala Check Engine oraz wyrzuca błąd skrzyni P2706 + ogólny błąd ASB P0700. Z tego co wiem jest to błąd elektrozaworu Over Drive. Błąd powoduje przejście skrzyni w tryb awaryjny tzn. ograniczenie biegów do bodajże trzech przełożeń + wsteczny. Wejście w tryb awaryjny sprawia, że przełączanie z P na D i R jest bardzo intensywne tzn występują szarpnięcia, choć sądzę, że jest to specyfika trybu awaryjnego. Sama skrzynia podczas jazdy płynnie zmienia biegi, nie szrpie, nie przeciąga, nie falują obroty wskazując na kończący się konwerter. Ponadto brak jest błędów silnika, wiązki, połączenia sprawdzone - wszystko w aucie sprawne, w skrzyni nowy olej (Mopar) z filtrami wg specyfiki producenta.

Sprawa z pozoru wydaje się prosta – trzeba wymienić zestaw elektrozaworów bo przycina się zawór OD. Zastanawia mnie jednak zależność występowania usterki od temperatury zewnętrznej tzn. przy temperaturach poniżej 10 C auto jeździ normalnie. Całą zimę usterka nie występowała (oczywiście silnik ma odpowiednią temp., nowy, oryginalny termostat itd.). Ponadto przy wyjęciu bagnetu oleju ASB błąd występuje rzadziej tak jakby miało to jakiś związek z odpowietrzeniem skrzyni.

Chciałbym wyeliminować jakieś ewentualne inne przyczyny zanim wymienię blok elektrozaworów. Czy jest jakiś czujnik temperatury który może w ten sposób zaburzać pracę skrzyni? Czy przytkane odpowietrzenie skrzyni może mieć na to jakiś wpływ? W końcu czy z fizycznego punktu widzenia wzrost temperatury skrzyni może prowadzić do blokowania jednego z zaworów (czy takie uszkodzenie elementu patrząc na jego budowę i rozszerzalność cieplną materiału jest w teorii możliwe)?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 12 maja 2019 13:49 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9313
a jaki jest dokładny opis błędu po podłączeniu urządzenia diagnostycznego , nie na podstawie kodu i sprawdzenia w necie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 12 maja 2019 18:15 

Rejestracja: 10 maja 2019 14:51
Posty: 3
autojozefow pisze:
a jaki jest dokładny opis błędu po podłączeniu urządzenia diagnostycznego , nie na podstawie kodu i sprawdzenia w necie


Komunikat z oprogramowania diagnostycznego:
"P2706 - cewka zmiany biegów f"

Błąd można wykasować tzn nie ma problemu na zasadzie zwarcia czy przerwy. Wartości rezystancji wyprowadzeń wiązki sprawdzone omomierzem wg schematu opisu skrzyni - na postoju wszystko ok. Problem pojawia się przy osiągnięciu optymalnej temperatury tak jakby rozszerzalność cieplna powodowała zblokowanie mechaniczne zaworu przy próbie wrzucenia ostatniego biegu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 13 maja 2019 22:38 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9313
Proponuje wymienić blok


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 14 maja 2019 15:02 

Rejestracja: 10 maja 2019 14:51
Posty: 3
Dziękuję za informację. Wnioskuję z niej zatem, że możliwe jest zacinanie elektrozaworu pod wpływem wzrostu temperatury. Odpowietrzenie i ewentualny czujnik temperatury nie mają związku z usterką.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Jeep Cherokee 2.8crd - blok elektrozaworów
PostZamieszczono: 14 maja 2019 20:30 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9313
Zazwyczaj problemy pojawiają sie po rozgrzaniu . Zarówno mechaniczne jak i elektryczne . Nie winiłbym czujnika temperatury , zresztą , po podłączeniu urządzenia diagnostycznego w parametrach można odczytać temperaturę skrzyni biegów


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne