Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 15 wrz 2019 09:49


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 Zregenerowany konwerter, ślizga się? Praca EDS4
PostZamieszczono: 25 maja 2019 14:30 

Rejestracja: 25 maja 2019 14:18
Posty: 3
Witam. Przedstawiam nagrany film, po odbiorze auta z zregenerowanym konwerterem, jednak wydaje mi się, że nie powinno się tak dziać.
Auto Bmw e46 2.0iA

Auto jedzie powiedzmy równo 80km/h 5 bieg na steptroniku, wciskam pedał gazu 3/4 przed kick downa, obroty wzrastają prawie o 1000, po czym obroty stoją a nawet spadają a auto przyspiesza- wygląda to tak, jakby sprzęgło się ślizgało.

tutaj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=-CLwfBC ... Vrv0cnAeKY

Miał być to film dla znajomego, wiec wybaczcie dużo K....a.

Tutaj drugi filmik, ( nie moj ) ale u mnie EDS4 pracuje właśnie podobnie:
https://www.youtube.com/watch?v=Eho0h4rM-Vw
4:30-6:00
Zawór pracuje od 150-350, ,przy przyspieszeniach te napięcie zaworu faluje właśnie w podobnym stosunku jak uślizgi widoczne na moim filmiku. Później jak już uślizg się ustabilizuje to zawór jakby zapina do konca lock up i wskazuje 700. Czy ten zawór powinien tak pracować/regulować ? czy pozycja on off czyli 150/700mA? Bo to wygląda jakby nie do końca mógł się zamknąć?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Zregenerowany konwerter, ślizga się? Praca EDS4
PostZamieszczono: 28 maja 2019 22:42 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9328
na pewno nie powinno tak być , może uszkodzony jest zawór . zakłądając że sprzęgło jest zregenerowane poprawnie to może tez być problem z komputerem skrzyni


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Zregenerowany konwerter, ślizga się? Praca EDS4
PostZamieszczono: 28 maja 2019 22:57 

Rejestracja: 25 maja 2019 14:18
Posty: 3
Dziękuję za odpowiedź.
Baaardzo ale to bardzo poczyniłem postępy w diagnostyce. Nagrałem sporo filmików.
Sprawdzałem jak wygląda sterowanie zaworem EDS4 w inpie.
Wygląda to tak :


Na 3cim biegu sytuacja jest cieżka do zaobserwowania. Wytyłumacze to na 4 i 5 biegu.

4 bieg - do momentu 80km/h-3200 obrotów zawór ma 150mA. - wystepuję w miare płyny wzrost predkosci i obrotów.
Przy około 80 km/h i 3200 obrotów zawór zaczyna modułować od 350mA ta modulacja wzrasta wraz z predkością a wraz ze wzrostem tej modulacji spadaja rownomiernie obroty. Modulacja wygląda tak, ze im większę napiecie na elektrozaworze tym obroty spadają coraz niżej, mimo ze prędkość rośnie.

5 bieg. Analogiczna sytuacja jak wyżej ale łatwiej to zaobserwować -
Do 80km/h i 2900 obrotów przyspiesza równomiernie tzn obroty i predkość rośnie proporcjonalnie.
Po przekroczeniu 80 km/h zawor zaczyna modułowac od 400mA - w tym momencie nastepuję coraz wiekszy spadek obrotów mimo wzrostu predkośći a spadek obrotów jest proporcjonalny do wysterowania zaworu.
Przedstawie to w formie tabelki

80km/h - 2900 obrotow - 150 mA- brak modulacji
85 km.h- 2600 obrotów - 400mA- start modulacji - spadek obrotow o okolo 300
90km- 2400 obrotow - 440mA - znów spadek obrotów okolo 100-200
100 km/h 2300obrotów - 500mA- wciaz spadanie obrotów
105km/h - 2300 obrotów 550mA- obroty zaczynaja stać w miejscu a predkość rośnie.
110km/h - 2300 obrotow - 550mA o obroty wciaz stoja w miejscu a predkośc wrosła
120km/h- 2400 obrotów -570mA - od tego momentu predkośc mniej wiecej wrasta wraz z obrotami - obroty wzrastaja tak falująca jakby się na chwile zawieszaja ale wzrastaja.
120- 150 km/h jest wzrost zaworu od 570 ( 120km/h) do 590( 150)
150+ km/h Zawór zapina na 700mA

Całość opisana zachowuje się płynnie, na 5 biegu spadek obrotów od rozpoczęcia modulacji `~400mA do 570mA wynosi około 700 obrotów.

Oczywiście w obu przypadkach cały czas mówimy o przyspieszaniu z pedalem przed kick downem.

Wygląda to tak, że :
a) zawor zaczyna wysterowywac jakby za szybko, kiedy jest jeszcze za duża różnica prędkości miedzy turbina a wyjsciem i w momencie spięcia, te te różnice zaczynają być niwelowane przez poślizg sprzegła - wyglądałoby to na uszkodzony sterownik lub z innnego silnika/skrzyni? lub uszkodzony zawór
ew błąd odczytow prędkości turbiny i wyjścia
b) zawór w trakcje modulacji za mocno dopina sprzęgło( za duże cisnienie - lub uszkodzony zawór) przez co zaczyna wytracac predkość obrotową z każdym kolejnym podniesieniem napięcia na zaworze.
c) źle zregenerowany konwerter, złe dostosowany pod dane sterowanie ciśnieniem?

tutaj dwa dodatkowe filmiki w których pokazuję uślizg oraz mowie jak w danym momencie wysterowany jest zawór w EDS 4 Inpie , wartości podaje w mA.

4 bieg :
https://youtu.be/EjeXGxc73DM
5 bieg :
https://youtu.be/SPc3Hn0v3Gw


Pytanie :
1. czy uszkodzony / źle pracujący elektro zawór pokaże błąd na sterowniku skrzyni biegów?( po odlączeniu wiaźki pokazuje bład ale chodzi mi tu o jego prace, zaciecia itp)
2. Czy ma znaczenie od jakiego silnika jest sterownik czy 2.0- 2.5 czy 2.8? chodzi czy rozni sie programem, mimo ze numer jest taki sam? ( rozważam kupno drugiego)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Zregenerowany konwerter, ślizga się? Praca EDS4
PostZamieszczono: 29 maja 2019 23:21 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9328
komputer pokaże tylko uszkodzenie elektroniczne , mechanicznego nie , sterownik nie musi być dokładnie od takiej samej pojemności , najlepiej aby miał takie same numery ale czasami pasują z innymi od takiej samej pojemności


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne