Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 15 wrz 2019 09:58


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW E46 3.0D GM 5L40E
PostZamieszczono: 27 kwie 2019 21:42 

Rejestracja: 19 lut 2014 21:41
Posty: 18
Witam, mam problem ze skrzynia w BMW e46 3.0 D GM 5L40E
Mianowicie, auto tafiło do nas po wielu majstrach, stało bardzo długo.
Zaczeliśmy od wymiany akumulatora gdyż stary był totalny śmietnik.
Po odpaleniu, auto normalnie cofało na wstecznym lecz do przodu już nie ruszyło sie ani troche.
Wymontowaliśmy skrzynie, rozebraliśmy i co sie okazało :
-tarczki w pierwszym koszu totalnie salone (brak okładzin)
im dalej w las tym było powiedzmy lepiej lecz również kolor i grubość nie był odpowiednie, zdecydowaliśmy sie wymienić wszystkie. Tłoki pracowały poprawnie, nie było widać po nich uszkodzeń.
Konwerter po regeneracji.
Skrzynia zalana nowym olejem, konwerter również.
Przed próbą, odczekaliśmy troche aż olej wszędzie dojdzie, w miejscu zmienialiśmy pozycje lewarka przez około 10-15min
Wyjechaliśmy i do 4 biegu wszystko chodziło płynnie bez najmniejszych problemów, lecz gdy skrzynia wbiła 5 bieg to tak jak by go wogóle nie było... brak przekazywania jakiegokolwiek momentu. Gdy sie skrzynia rozgrzała to zaczeły sie slizgać biegi 1,2,3
Tak naprawde tylko 4 bieg w pełni przekazuje moment i moc
Rozebralismy ją jeszcze raz po to aby zamienić stronami tarczki w pierwszym koszu gdyż stare były spalone i nie miałem pewności jak mają iść.
Rozebrałem i wyczysciłem mechatronike, tylko uszczelki pomiedzy płytami były zwulkanizowane przez stary olej.
Skrzynia nie pokazuje żadnych błedów i nie wchodzi w tryb awaryjny.
Dodam że przed rozebraniem zauważyłem luz na wyjściu na wał 1,5mm tak jak by ktoś zapomniał podkładki pod łozysko w obudowe które tam wystepuje, luz ten zniwelowałem.
Moge liczyć na jakaś podpowiedz ??


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 3.0D GM 5L40E
PostZamieszczono: 29 kwie 2019 12:22 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9328
Myślę że problem jest w poskładaniu skrzyni . Na 5 nie było pewnie zasilania . Co do pozostałych biegów to może luzy na koszach były niewłaściwie ustawione lub kosze traciły cisnienie . tłoki zawsze powinno się wymienić


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 3.0D GM 5L40E
PostZamieszczono: 30 kwie 2019 23:12 

Rejestracja: 19 lut 2014 21:41
Posty: 18
Co pan ma na myśli o braku zasilaniu na 5 biegu ??
Ilość tarczek jest taka sama jak była, zamówiony został cały kpl. do tej skrzyni.
Nie mógłbym wsadzić jednej wiecej gdyż wtedy tarczki były by na ciasno.
Rozumiem że tłoki moga nie trzymać ciśnienia, jak moge to sprawdzić ??? dmuchając powietrzem widze jak tłok napiera na tarczki, liczyłem że to wystarczajacy dowód na działajacy tłok.
Ile wynosi koszt tłoków do tej skrzyni ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: BMW E46 3.0D GM 5L40E
PostZamieszczono: 03 maja 2019 22:39 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9328
Myślę że skrzynia jeszcze raz do wyjęcia i przejrzenia . Co do cen części proszę dzwonić do naszego sklepu bo ja się nie orientuję


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne