Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 24 wrz 2014 00:25


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 20 wrz 2011 18:58 

Rejestracja: 21 lis 2010 00:52
Posty: 3
Witam,

proszę o radę:
Skrzynia: DP0
Renault megane 1.9 Dci
Rok: 2006
Przebieg 177kkm

Luty2011 - naprawa skrzyni na objaw szarpania przy zmianie 1 na 2 bieg - naprawa nie powiodła się w 100% (szarpanie tylko zminimalizowano) - wymieniano m.in 1 zawór modulujący

Teraz na chłodnej skrzyni przy zmianie 1 na 2 bieg skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Błąd zczytany jest tylko jeden DF226, czyli "Ciśnienie wewnętrzne automatycznej skrzyni biegów"

Proszę o informację co może wywoływać taki błąd, który pojawia się okresowo?

1. Czy w trakcie naprawy został popełniony błąd, że został wymieniony tylko 1 zawór oznaczony jako oznaczony jako MRDP0400? (warsztat twierdził, że w starszych skrzyniach wymieniano się 2 zaworu a tu nie ma potrzeby…)
2. Jaki jeszcze powinien być wymieniony zawór: modulacji ciśnienia czy spięcia sprzęgła lockup?
3. Czy może to być też np. uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ASB ( nazywany również modulatorem zewnętrznym )?
4. Oraz w końcu czy sprzęgło hydrokinetyczne (konwertor) – jakie daje objawy uszkodzone sprzęgło?

Dziękuję i pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 21 wrz 2011 14:34 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 7725
Trzeba wymieniać 2 elektrozawory: lock-up'u i ciśnieniowy. Wiele jest objawów źle pracującego sprzęgła: ślizganie, brak zapięcia lock-up'u, gotowanie oleju, brak ciągu...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 23 wrz 2012 23:40 

Rejestracja: 23 wrz 2012 23:28
Posty: 2
Witam.
Renault Scenic 2004 2.0 16v skrzynia DPO.Elektrozawory i olej zdiagnozowane i wymienione w warsztacie. Minęło 8 miesięcy i problem powoli powraca. Przy zimnym silniku i skrzyni po ruszeniu szarpnięcie , wyskakuje błąd skrzyni biegów.Zgaszenie silnika, ponowne uruchomienie i skrzynia działa prawidłowo.
Czy wymiana elektrozaworów jest objęta gwarancją?
Co może powodować tak szybkie zużycie tych części?
pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 24 wrz 2012 16:37 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 7725
Elektrozawory są objęte gwarancja. Nie ma reguły na psujące się elektrozawory. Przyczyna szarpnięć nie są tylko elektrozawory. Może być sam sterownik hydr albo np. sprzegło.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 24 wrz 2012 17:36 

Rejestracja: 23 wrz 2012 23:28
Posty: 2
Uszkodzone są ponownie elektrozawory, zostało to zdiagnozowane. Tylko niestety nie podlegają wymianie gwarancyjnej, tak mnie poinformował mechanik który je poprzednio wymieniał.Gdyby nie działały całkowicie wtedy obowiązywałaby gwarancja :shock: :? Działały 8 miesięcy-ok 15 tys km - zdecydowanie zbyt krótko.........zważywszy na koszt naprawy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 25 wrz 2012 08:37 

Rejestracja: 08 sie 2010 16:02
Posty: 10
krisf6 pisze:
Działały 8 miesięcy-ok 15 tys km - zdecydowanie zbyt krótko.........zważywszy na koszt naprawy.


U mnie 13 tys. km i niecały rok. Przed wymianą elektrozaworów, skrzynia rozebrana, wyczyszczona, wymienione tłoki, uszczelki, zregenerowany konwerter. Mechanicznie niby bez zastrzeżeń. I nie działała jak trzeba.
Wymiana elektrozaworów i dalej nie byłem zadowolony. Wymiana bloku hydraulicznego (prawie nówka) usunęła wszystkie problemy - na 2-3 tygodnie.
Znam więcej przypadków, że po ok. 15 tys. km znowu wymiana elektrozaworów.
Ciekawe jest, że fabryczne elektrozawory wytrzymują ponad 100tys. km. a po wymianie na niby nowsze, lepsze, dobrego producenta, kupione w ASO - jest kicha. Oczywiście mechanicy klną na skrzynię, że to jest dziadostwo, że zawsze są z nią problemy, że jedna z najbardziej problemowych skrzyń. Ale...
Tak sie domyślam, że kolejne uskodzenia zaworów to jest skutek innej niezdiagnozowanej, ciągle istniejącej usterki tylko, że jeszcze nie znalazłem mądrego, który byłby w stanie sensownie w temacie ruszyć. Choćby teoretycznie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: DP0 błąd DF226
PostZamieszczono: 26 mar 2013 14:18 

Rejestracja: 26 mar 2013 13:19
Posty: 1
Witam właśnie jestem przed kolejną wymianą elektrozaworów ostatnie zmienione były jakieś 8 miesięcy temu. Powody standard szarpie przy zimnej skrzyni przy przełączaniu z 1-2 i po rozpędzeniu się na 4 biegu auto idzie jak trzeba powyżej 110 km/h, natomiast przy zwolnieniu do ok 90 km/h i spuszczenie nogi z gazu wchodzi w tryb awaryjny, po rozgrzaniu chodzi i nic się nie dzieje, dodam że drugi bieg jest jakby podzielony na dwa razy. Diagnoza wykazała wymianę elektrozaworów i tak się zastanawiam i szukam pomocy żeby zmienić elektrozawory i usunąć przyczynę ich psucia przecież nie będę zmieniał ich co 10 tyś. jaki to sens. Bardzo proszę o podpowiedź może ktoś się uporał już z tym problemem. Proszę o namiar na warsztat w okolicach Katowic moje auto to Scenic 2007 2.0 16v przebieg 75 000 tyś od roku w instalacji gazowej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne