Automatyczne skrzynie biegów
http://www.autojozefow.pl/forum/

Problem po wymianie pompy i konwertera
http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7864
Strona 1 z 2

Autor:  KenysCBR [ 15 maja 2019 23:08 ]
Tytuł:  Problem po wymianie pompy i konwertera

Witam.
Moze zaczne od początku... od jakiegos czasu posiadam audi a6c5 2.4 benzyna 98r. Przod napęd.Mowa tu o skrzyni 5hp19FL. Mianowicie zdarzyla sie sytuacja ze cos pod autem zaczelo wyc. Dzwiek metaliczny tak jak na załączonym filmie na dole postu. Zaczelo szarpac i nie wysprzeglac podczas zatrzymywania chwile pozniej poszedl olej miedzy silnikiem a skrzynia. Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze panewka pompy zostala na szyjce konwertera. Tak wiec konwerter wyslalem do regeneracji gdzie zostaly w nim whmienione bebechy i wspawana nowa nominalna szyjka konwertera. Skrzynie kupilem uzywana i sprawna z konwerterem ktory wylądowal w kartonie bo wolalem moj nowy zregenerowany. Skrzynie wyczyszczono i ze wzgledu na widoczne slady zuzycia panewki na pompie zdecydowalem sie wymienic pompe na nową. Sterownik dokladnie wyczyscilem i poskladalem wszystko wedlug instrukcji serwisowej manual. Tak wiec mialem juz nowa (uzywana) skrzynie z czystym sterownikiem nową pompą ori ZF i zregenerowany hydrokinetyk. Wszystko zostalo zalane nowym olejem ,konwerter okolo 600-700ml chwile przed montazem nasmarowana szyjka itp. Po montazu skrzynia troszke potrzebowala czasu zeby zaciavnac olej wszystko sie odpowietrzylo olej uzupelniony do odpowiedniego stanu po chwili bylo wszystko ok i nagle wpadla w tryb awaryjny. Po podpieciu pod komputer byla masa bledow ktore byly efektem napelniania sterownika itp. Po skasowaniu bledow skrzynia chodzi elegancko. Zmiany biegow sa nieodczowalne jak w nowej skrzyni. Po zrobieniu okolo 200km skrzynia nadal pracuje prawidlowo i bezbłednie z tym ze pojawił sie znów dzwiek ktory byl chwile przed rozszczelnieniem pompy. Auto na podnosniku, dzwiek wydobywa sie z łączenia silnika ze skrzynią . Spotkaloscie sie juz kiedys z gakkm dzwiekiem ? Olej w skrzyni czysciutki, praca dalej prawidlowo a dzwiek jak by sie cos mielilo. Czy mozliwe ze owy dzwiek jest spowodowany zle zregenerowanym hydrokinetyku ? To jedyna rzecz w tym aucie ktora zostala po starej skrzyni... w prawdzie zregenerowany nk ale.... jestescie mi w stanie podpowiedziec co to moze byc bo pomysly mi sie konczą. Plan mam taki zeby wrzucic hydrokinetyka ktorego kupilem z ta skrzynia tylko zeby wyeliminowac wadliwie zregenerowanego hydrokinetyka... macie jeszcze jakies pomysly ? Ponizej film z pracy skrzyni

https://youtu.be/curiQE3Fp0I

Autor:  autojozefow [ 16 maja 2019 14:00 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Jesli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni z silnikiem to na 90% problem z kołem zamachowym / blachą do której przykręca się konwerter

Autor:  KenysCBR [ 16 maja 2019 15:19 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Ale co tam moze taki dzwiek wydawac skoro poza przykreconym kole zamachowym do walu i hydrokinetyku do kola nic nie ma ? Sladow tarcia tez nie ma... kolo zamachowe samo z siebie wydaje takie dzwieki ? Nie widac nic czego mozna by sie uczepic... :/ juz mi rece opadaja...

Autor:  autojozefow [ 16 maja 2019 21:07 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

samo z siebie nie , ale czasami eka i wtedy obciera

Autor:  KenysCBR [ 16 maja 2019 21:22 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

No to by bylo dosc logiczne i zrozumiale to co piszesz tylko ja bede sciagal drugi raz skrzynie zeby nie zobaczyc zadnych sladow obcierania... wczesniej to oglądalem i nie bylo nawet nigdzie ryski.... chyba ze sie cos zmienilo ale to na pewno napisze jak nic nie znajde... czy na slepo wymienic ?

Autor:  autojozefow [ 16 maja 2019 22:44 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Koła pękają najczęściej w miejscu mocowania wału napędowego silnika . Jeśli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni i silnika to na 90% przyczyna z obcierającym kołem zamachowym . Dźwięk jest metaliczny ?

Autor:  KenysCBR [ 16 maja 2019 23:34 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Taki jak na filmie... jak by blacha o metal przycierala...

Autor:  autojozefow [ 16 maja 2019 23:40 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

to tak jak napisałem , na 90 % koło , czasami była też blacha miedzy skrzynia a silnikiem i ona mogła obierać o koło , ale tu nie powinno jej być

Autor:  KenysCBR [ 17 maja 2019 05:19 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Ok dzieki za sugestie, na dniach bedą zdejmować skrzynie to sie to sprawdzi. Jak bedzie wszystko OK z zamachem to bede truł tylek dalej :mrgreen:

Autor:  KenysCBR [ 22 maja 2019 18:02 ]
Tytuł:  Re: Problem po wymianie pompy i konwertera

Witam.
Dzis zdjeto skrzynie.
Kolo zamachowe jest cale i nie uszkodzone. Brak jakichkolwiek pekniec. Rece opadają. Szyjka konwertera jest porysowana wyczuwalne sa rysy pod paznokciem. Rysy nie sa na calej powierzchni tylko jakby wystepowaly ze skosa... krzywo zespawana szyjka konwertera doprowadzila do bicia zebatki wewnatrz pompy ? Panewka na pompie rownierz porysowana w dolnej czesci mocniej a w gornej slabiej... o czym to moze swiadczyc ? Jakies pomysly ? W weekend demontuje pompe i konwerter i zakladam sprawdzone uzywane czesci... w konwerterze zamierzam sprawdzic czy szhjka ma bicie... jakies pomysly co jeszcze sprawdzic ?
Jesli sie okaze ze szyjka ma bicie i doprowadzilo mi to do uszkodzenia pompy jak w thm przypadku wyglada reklamacja ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/