Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 20 maja 2019 00:39


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 15 maja 2019 23:08 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 5
Witam.
Moze zaczne od początku... od jakiegos czasu posiadam audi a6c5 2.4 benzyna 98r. Przod napęd.Mowa tu o skrzyni 5hp19FL. Mianowicie zdarzyla sie sytuacja ze cos pod autem zaczelo wyc. Dzwiek metaliczny tak jak na załączonym filmie na dole postu. Zaczelo szarpac i nie wysprzeglac podczas zatrzymywania chwile pozniej poszedl olej miedzy silnikiem a skrzynia. Po zdjeciu skrzyni okazalo sie ze panewka pompy zostala na szyjce konwertera. Tak wiec konwerter wyslalem do regeneracji gdzie zostaly w nim whmienione bebechy i wspawana nowa nominalna szyjka konwertera. Skrzynie kupilem uzywana i sprawna z konwerterem ktory wylądowal w kartonie bo wolalem moj nowy zregenerowany. Skrzynie wyczyszczono i ze wzgledu na widoczne slady zuzycia panewki na pompie zdecydowalem sie wymienic pompe na nową. Sterownik dokladnie wyczyscilem i poskladalem wszystko wedlug instrukcji serwisowej manual. Tak wiec mialem juz nowa (uzywana) skrzynie z czystym sterownikiem nową pompą ori ZF i zregenerowany hydrokinetyk. Wszystko zostalo zalane nowym olejem ,konwerter okolo 600-700ml chwile przed montazem nasmarowana szyjka itp. Po montazu skrzynia troszke potrzebowala czasu zeby zaciavnac olej wszystko sie odpowietrzylo olej uzupelniony do odpowiedniego stanu po chwili bylo wszystko ok i nagle wpadla w tryb awaryjny. Po podpieciu pod komputer byla masa bledow ktore byly efektem napelniania sterownika itp. Po skasowaniu bledow skrzynia chodzi elegancko. Zmiany biegow sa nieodczowalne jak w nowej skrzyni. Po zrobieniu okolo 200km skrzynia nadal pracuje prawidlowo i bezbłednie z tym ze pojawił sie znów dzwiek ktory byl chwile przed rozszczelnieniem pompy. Auto na podnosniku, dzwiek wydobywa sie z łączenia silnika ze skrzynią . Spotkaloscie sie juz kiedys z gakkm dzwiekiem ? Olej w skrzyni czysciutki, praca dalej prawidlowo a dzwiek jak by sie cos mielilo. Czy mozliwe ze owy dzwiek jest spowodowany zle zregenerowanym hydrokinetyku ? To jedyna rzecz w tym aucie ktora zostala po starej skrzyni... w prawdzie zregenerowany nk ale.... jestescie mi w stanie podpowiedziec co to moze byc bo pomysly mi sie konczą. Plan mam taki zeby wrzucic hydrokinetyka ktorego kupilem z ta skrzynia tylko zeby wyeliminowac wadliwie zregenerowanego hydrokinetyka... macie jeszcze jakies pomysly ? Ponizej film z pracy skrzyni

https://youtu.be/curiQE3Fp0I


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 14:00 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9258
Jesli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni z silnikiem to na 90% problem z kołem zamachowym / blachą do której przykręca się konwerter


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 15:19 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 5
Ale co tam moze taki dzwiek wydawac skoro poza przykreconym kole zamachowym do walu i hydrokinetyku do kola nic nie ma ? Sladow tarcia tez nie ma... kolo zamachowe samo z siebie wydaje takie dzwieki ? Nie widac nic czego mozna by sie uczepic... :/ juz mi rece opadaja...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 21:07 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9258
samo z siebie nie , ale czasami eka i wtedy obciera


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 21:22 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 5
No to by bylo dosc logiczne i zrozumiale to co piszesz tylko ja bede sciagal drugi raz skrzynie zeby nie zobaczyc zadnych sladow obcierania... wczesniej to oglądalem i nie bylo nawet nigdzie ryski.... chyba ze sie cos zmienilo ale to na pewno napisze jak nic nie znajde... czy na slepo wymienic ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 22:44 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9258
Koła pękają najczęściej w miejscu mocowania wału napędowego silnika . Jeśli dźwięk dochodzi z łączenia skrzyni i silnika to na 90% przyczyna z obcierającym kołem zamachowym . Dźwięk jest metaliczny ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 23:34 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 5
Taki jak na filmie... jak by blacha o metal przycierala...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 16 maja 2019 23:40 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9258
to tak jak napisałem , na 90 % koło , czasami była też blacha miedzy skrzynia a silnikiem i ona mogła obierać o koło , ale tu nie powinno jej być


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Problem po wymianie pompy i konwertera
PostZamieszczono: 17 maja 2019 05:19 

Rejestracja: 15 maja 2019 22:36
Posty: 5
Ok dzieki za sugestie, na dniach bedą zdejmować skrzynie to sie to sprawdzi. Jak bedzie wszystko OK z zamachem to bede truł tylek dalej :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne