Automatyczne skrzynie biegów
http://www.autojozefow.pl/forum/

5hp19 FLC
http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7566
Strona 1 z 1

Autor:  Makabra [ 02 sty 2019 22:45 ]
Tytuł:  5hp19 FLC

Witam. Samochód Audi A4 B6 Avant 3.0 ASN Quattro + skrzynia 5hp19 FLC, przebieg 278tys km.Od kilku dni mam problem ze swoją skrzynią TipTronic. Gdy samochodem jeżdżę spokojnie bądź w trasie wszystko działa super, płynnie zmienia biegi, nie szarpie, ładnie redukuje i ładnie przyśpiesza. Natomiast gdy tylko pojeżdżę ostrzej, lub długo stoję w korku samochód zaczyna zmieniać biegi przy wyższych obrotach, oraz dziwnie buczeć/wibrować efekt jakby jechania po tarce przy zakresie obrotowym pomiędzy 1600 a 2000 rpm. Podłączyłem komputer i zauważyłem,że problem zaczyna się gdy temperatura oleju ATF w skrzyni osiągnie 120-130 stopni Celsjusza. wtedy skrzynia zacyzna bardzo szybko załączać lock up przy niskiej wartości rpm i zaczyna się to buczenie. Podłączyłem komputer następnego dnia i samochód po całej nocy postoju wskazywał temperaturę oleju ATF na poziomie 85 stopni jeszcze przed odpaleniem co wg. mnie jest nie możliwe. Uruchomiłem go i zacząłem jechać po ok minucie temperatura spadła do 15 stopni i zaczęła rosnąc powoli do ok 80 stopni - trwało to ok 40 minut i w tym czasie przejechałem bez żadnych problemów i wibracji ok 70km i nagle dosłownie w ciągu kilku sekund przeskoczyła z 80 stopni na 130 stopni i zaczął się problem. Dodatkowo dodam iż gdy olej ATF ma temperaturę "normalną" skrzynia załącza lock up dopiero na 5tym biegu gdy przekroczę ok 2000 rpm. A gdy tylko wskoczy temperatura powyżej 120 stopni lock up załącza się już od 3ciego biegu przy wartościach rpm ok 1500 i pojawia się efekt tarki - buczenia. Proszę o info co może być przyczyną - podejrzewam uszkodzony czujnik temperatury lub wiązkę i czy to normalne że lock up ząłącza się dopiero na 5tym biegu powyżej 2000rpm gdy prędkość przekroczy 100km/h.

Autor:  kuba1664 [ 15 mar 2019 13:47 ]
Tytuł:  Re: 5hp19 FLC

Uszkodzony czujnik temperatury w wiązce. Przekłamuje temperaturę przez co skrzynia nie wie jak się zachować. Powyżej 120st skrzynia utrzymuje takie obroty, żeby możliwie cały czas był lock-up, żeby zmniejszyć grzanie oleju przez sprzęgło.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/