Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 20 paź 2019 12:55


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 5hp19 FLC
PostZamieszczono: 02 sty 2019 22:45 

Rejestracja: 02 sty 2019 22:30
Posty: 2
Witam. Samochód Audi A4 B6 Avant 3.0 ASN Quattro + skrzynia 5hp19 FLC, przebieg 278tys km.Od kilku dni mam problem ze swoją skrzynią TipTronic. Gdy samochodem jeżdżę spokojnie bądź w trasie wszystko działa super, płynnie zmienia biegi, nie szarpie, ładnie redukuje i ładnie przyśpiesza. Natomiast gdy tylko pojeżdżę ostrzej, lub długo stoję w korku samochód zaczyna zmieniać biegi przy wyższych obrotach, oraz dziwnie buczeć/wibrować efekt jakby jechania po tarce przy zakresie obrotowym pomiędzy 1600 a 2000 rpm. Podłączyłem komputer i zauważyłem,że problem zaczyna się gdy temperatura oleju ATF w skrzyni osiągnie 120-130 stopni Celsjusza. wtedy skrzynia zacyzna bardzo szybko załączać lock up przy niskiej wartości rpm i zaczyna się to buczenie. Podłączyłem komputer następnego dnia i samochód po całej nocy postoju wskazywał temperaturę oleju ATF na poziomie 85 stopni jeszcze przed odpaleniem co wg. mnie jest nie możliwe. Uruchomiłem go i zacząłem jechać po ok minucie temperatura spadła do 15 stopni i zaczęła rosnąc powoli do ok 80 stopni - trwało to ok 40 minut i w tym czasie przejechałem bez żadnych problemów i wibracji ok 70km i nagle dosłownie w ciągu kilku sekund przeskoczyła z 80 stopni na 130 stopni i zaczął się problem. Dodatkowo dodam iż gdy olej ATF ma temperaturę "normalną" skrzynia załącza lock up dopiero na 5tym biegu gdy przekroczę ok 2000 rpm. A gdy tylko wskoczy temperatura powyżej 120 stopni lock up załącza się już od 3ciego biegu przy wartościach rpm ok 1500 i pojawia się efekt tarki - buczenia. Proszę o info co może być przyczyną - podejrzewam uszkodzony czujnik temperatury lub wiązkę i czy to normalne że lock up ząłącza się dopiero na 5tym biegu powyżej 2000rpm gdy prędkość przekroczy 100km/h.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: 5hp19 FLC
PostZamieszczono: 15 mar 2019 13:47 

Rejestracja: 17 paź 2014 07:42
Posty: 38
Uszkodzony czujnik temperatury w wiązce. Przekłamuje temperaturę przez co skrzynia nie wie jak się zachować. Powyżej 120st skrzynia utrzymuje takie obroty, żeby możliwie cały czas był lock-up, żeby zmniejszyć grzanie oleju przez sprzęgło.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne