Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 27 maja 2018 10:06


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Na D zamiast 4... luz. Błąd 00652
PostZamieszczono: 25 sty 2018 01:16 

Rejestracja: 25 sty 2018 01:05
Posty: 3
Cześć wszystkim Forumowiczom czytającym tego posta.
Audi A6 C4 Avant rocznik 1995 z silnikiem V6 2.8 AAH, skrzynią automatyczną CRF (4HP18 FLA).
Ręce mi opadły (ostatnio). Dosłownie. I to w trasie.
W trakcie normalnego przyspieszania i automatycznej zmiany biegu z 3. na 4. "czwórka" wypadła... Objawy: skrzynia zachowała się jakby zamiast 4. wrzuciła N. Dodanie gazu - obroty w górę, noga z gazu - obroty w dół. Brak hamowania silnikiem. Po przestawieniu dźwigni zmiany biegów z D na 3 skrzynia wbiła "trójkę" (wbiła dosłownie), dalsza jazda wyłącznie w położeniu 3. Próba przestawienia na D - od razu "luz". Jadę więc dalej w położeniu "3" nie przekraczając 3000-3200 obr./min. Po jakichś 40 km jazdy autostradą z prędkością 90 km/h zjazd, zatrzymanie na rondzie, skrzynia wbiła "dwójkę"... i tak już zostało do domu (następne 50 km jazdy z prędkością 60 km/h).
Na drugi dzień rano uruchamiam samochód i objaw z "D" pozostał, tzn. jeśli ruszę na "D" to przy zmianie z 3. na 4. skrzynia wbija "luz" a nie bieg. Ale można jeździć z lewarkiem w położeniu "3", póki co nie zrzuca sama do "dwójki".
Co dalej: poziom oleju sprawdzony i jest ok, nie czuć oleju spalenizną. Sprawdzenie VAGiem: "Błąd 0652: drążek wyboru biegów nieprawidłowy sygnał. Stały sygnał". Drążek zmiany biegów przesuwa się płynnie (jak przed awarią), a zmiana jego położenia wyświetlana jest na desce rozdzielczej bezproblemowo. Każde możliwe położenie wyświetlane jest poprawnie, nic nie miga itp. Po zresetowaniu błędu próba i to samo: jadąc na "D" skrzynia zmienia bieg z 3. na 4. ale efekt wygląda jak "luz" i wyskakuje w/w błąd.
Czy to jest Waszym zdaniem usterka do naprawy czy do wymiany skrzyni?
Jeśli do naprawy - czy ktoś z Was może pomóc w tej sprawie? Mieszkam na Śląsku.
Jeśli do wymiany - czy ktoś z Was dysponuje (lub zna kogoś kto dysponuje) skrzynią automatyczną 4HP-18 Quattro z oznaczeniem CRF do sprzedania z gwarancją rozruchową?
Co mogę dodać:
a) pomierzyłem rezystancje między pinami wg rysunku poniżej. Odpowiadają podanym w załączniku wartościom;
b) wyremontowałem selektor F125; pracuje wyśmienicie;
c) wyczyściłem trochę zaolejony czujnik prędkości samochodu (nad lewą przednią półosią); nie mam go jak sprawdzić czy działa poprawnie ale prędkościomierz na desce rozdzielczej działał i działa bez zarzutu
d) mam zrzuty ekranu z VAG COM (registered); przy omawianej skrzyni w grupie 02-Auto.Transmission jest sześć podgrup: 000, 001, 002, 003, 004, 005. Mam dane z tych podgrup, zarówno na postoju (przy pracującym silniku) jak i w czasie jazdy; ale nie mam opisu do wszystkich parametrów - czy można zdiagnozować usterkę na tej podstawie?
e) czy błąd 00652 (tylko ten, inne nie występują) może oznaczać usterkę mechaniczną skrzyni?
Z poważaniem,
Radek


Załączniki:
piny.jpg
piny.jpg [ 111.48 KiB | Przeglądany 400 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: [FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Na D zamiast 4... luz. Błąd 0
PostZamieszczono: 26 sty 2018 13:40 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9178
Skrzynia jest do wyjecia i zweryfikowania uszkodzeń a konwerter do regeneracji


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: [FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Na D zamiast 4... luz. Błąd 0
PostZamieszczono: 27 sty 2018 20:22 

Rejestracja: 25 sty 2018 01:05
Posty: 3
Dzień dobry,
proszę o informację czy Państwo wykonujecie taką usługę, jaki byłby koszt i czy udzielają Państwo gwarancji (na jaki okres czasu?).
Dziękuję,
Radek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: [FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Na D zamiast 4... luz. Błąd 0
PostZamieszczono: 31 sty 2018 23:15 

Rejestracja: 25 sty 2018 01:05
Posty: 3
Rozumiem, że nie mogę liczyć na pomoc.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: [FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Na D zamiast 4... luz. Błąd 0
PostZamieszczono: 13 lut 2018 13:45 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9178
Jak najbardziej wykonujemy takie usługi. Koszt zalezny od uszkodzeń


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne