Automatyczne skrzynie biegów
http://www.autojozefow.pl/forum/

Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.
http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6489
Strona 1 z 1

Autor:  orlandoo [ 25 wrz 2017 21:10 ]
Tytuł:  Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Witam serdecznie wszystkich na forum.
Od tygodnia pojawił się w moim samochodzie problem z wstecznym biegiem.
Przy przełączaniu z P lub N na R skrzynia nie za każdym razem przełącza na wsteczny - czasem przełączy normalnie i samochód prawidłowo cofa, a innym razem efekt jest taki jak by R załączał się i wyłączał nieregularnie. Dodam że owe załączanie i wyłączanie powoduje szarpanie i "podskakiwanie" auta podczas cofania.
Wszystkie biegi do przodu + redukcje i manualna zmiana biegów chodzą w miarę normalnie tzn. samochód mam od roku i od samego początku wydawało mi się, że zmiana biegów w porównaniu do mojego poprzedniego auta ze skrzynią GM jest trochę zbyt twarda jak i samo załączanie z P lub N na D lub R powoduje szarpnięcie (efekt jak by w manualu puszczać gwałtowniej sprzęgło po zmianie biegu na wyższy lub niższy).

Ale wracając do biegu R - żadnych błędów w sterowniku nie ma, wody na podłodze pasażera z przodu przy sterowniku brak. Nie pojawia się tryb awaryjny. Kostka wiązki na wejściu do skrzyni sucha i bez oznak korozji. Według faktur, kosz wstecznego wymieniany 3 lata temu, dwa lata temu konwerter + olej i filtry, ale na pewno nigdy nie czyszczony sterownik hydrauliczny.

Zastanawia mnie czy czasem nie ma jakiegoś elektrozaworu na płycie sterującej odpowiedzialnego tylko za załączanie R?
Wchodząc VAGiem na grupę 006 zauważyłem w blokach wartości mierzonych taką oto przypadłość:
W pierwszym polu, gdy wrzucę na R jak skrzynia załapie i podniesie budę z tyłu do cofania wyświetla się wartość ok 600, gdy tylko rozłączy bieg pomimo wyświetlającego się cały czas R na komputerze wartość ta spada do ok 200. Wg. manuala z innego forum doszedłem że jest to wartość wyświetlana (prądu?ciśnienia?) dla zaworu N91 - i tutaj moje kolejne pytanie - czy ten konkretny elektrozawór może być odpowiedzialny za takie zachowanie skrzyni, oraz który to jest w kolejności na płycie sterującej? Temperatura oleju nie ma znaczenia dla zachowania skrzyni.

Bardzo proszę o jakieś sugestie co może być nie tak.
Pozdrawiam serdecznie!

Autor:  orlandoo [ 15 paź 2017 20:11 ]
Tytuł:  Re: Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Panowie poradźcie jak powinna być założona zawleczka (ta wkładana w płytę sterującą, blokująca ruch głębszego tłoczka) w części sterownika hydraulicznego z żółtym zaworkiem (tam gdzie są dwa tłoczki, jeden zakańczany aluminiową zaślepką) - haczykiem do blokady tłoczka od strony zaślepki czy od strony zaworka żółtego (odwrotnie)? Zaznaczyłem o co mi chodzi na załączanym zdjęciu.

Załączniki:
Komentarz: podgląd
ster.jpg
ster.jpg [ 129.35 KiB | Przeglądany 735 razy ]

Autor:  kingapr [ 17 paź 2017 10:44 ]
Tytuł:  Re: Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Kto pomoże ?

Autor:  kaskaa [ 20 paź 2017 08:20 ]
Tytuł:  Re: Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Spróbuję potpytać męża może uda się pomóc :)

Autor:  przemas [ 31 paź 2017 18:17 ]
Tytuł:  Re: Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Dzień dobry, podpinam się pod pytanie, jestem bezradny a jedyny dobry mechanik w okolicy ma zamknięte.

Autor:  kuba1664 [ 22 gru 2017 18:30 ]
Tytuł:  Re: Passat B5fl 2001 5HP19 EYF problem z wstecznym.

Ewidentnie objawy wskazują na pęknięty kosz D/G. To, że był wymieniany o niczym nie musi świadczyć. W tej skrzyni jest to dość niefortunnie skonstruowany element i może być, że znów coś pękło. Tym bardziej jeśli wymieniono sam kosz nie sprawdzając choćby stanu uszczelnień współpracujących elementów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/