Automatyczne skrzynie biegów
http://www.autojozefow.pl/forum/

Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbiegu
http://www.autojozefow.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6260
Strona 1 z 1

Autor:  Bestup [ 27 lut 2017 20:20 ]
Tytuł:  Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbiegu

Witam

Posiadam golfa iv, 2002 r. Skrzynia jatco jf506e 09a 5-biegowy tiptronic. Silnik 1.9 tdi 74kw atd.
Problem ze skrzynią pojawia się w momencie gdy silnik osiąga temp. 90 stopni. Od tego momentu skrzynia szarpie na półbiegu (bieg między 2 a 3). Czuć to tylko przy spokojnej jeździe (przy gwałtownym dodaniu gazu, prawie do kick downa szarpnięcia nie ma). Przy szarpnięciu słychać też pojedyńcze stuknięcie. Jest to jedyny problem tej skrzyni. Jak domnieman jest to problem z lock-upem. Tylko, że to jest jedyny objaw. Inne biegi wchodzą płynie, redukcja biegów jest płynna, kick down zapina się odpowiednio, nie ma falowania obrotów, drżenia, dziwnych źwięków, ślizgania biegów czy innych objawów. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Początkowo problem występował tylko przy zwolnieniu do prędkości poniżej 20km/h i ponownym dodaniu gazu. Wyglądało to tak jakby od razu po depnięciu na gaz zapinał się półbieg lub od razu mogła wskoczyć 3. W zimie oczywiście problemu nie było bo auto nie nagrzewało się do 90 stopni. Dzisiaj było cieplej, auto trochę pojździło po mieście i osiągnęło temperature 90 stopni i problem się zaczął z tym że szarpnięcie wraz z puknięciem było za każdym razem jak skrzynia była na 2 i zapinał się półbieg.
O dziwo na zimnym lub zanim dojdzie do 90 stopni skrzynia pracuje idealnie.

Skrzynia ma wymieniony olej na ravenol jf506e metodą dynamiczną. Stary olej był klarowny, czysty.
Poziom oleju prawidłowy.
Zostały wymienione również wszystkie elektrozawory na nowe, oryginalne.
Nic to nie pomogło zatem problem tkwi w czym innym tylko pytanie w czym.

Czy usterka może być mechaniczna? Jeżeli tak to czemu problem występuje dopiero przy 90 stopniach (musi być wskazówka idealnie na 90 stopniach, jak jest chwile przed 90 to problem nie występuje, a w skrzyni temperatura oleju jest już dawno między 70 a 80 stopni celsjusza- sprawdzanie w vag comie. Zatem to nie jest zależne od temperatury oleju w skrzyni)?
A może wadliwe jest oprogramowanie sterownika komputera skrzyni i trzeba wgrać nowy soft? (Reset tcm przy pomocy vag coma nic nie dał).

Może problemem jest jakiś czujnik nie związany ze skrzynią biegów? Na pewno ogromny wpływ na takie zachowanie skrzyni ma magiczny punkt- temperatura 90 stopni na desce rozdzielczej.

Proszę bardzo o pomoc bo brakuje mi już siły. Z problemem borykam się od ponad roku.

Autor:  autojozefow [ 15 mar 2017 14:41 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

Konwerter proszę oddać do regeneracji. Pewnie on jest winowajcą.

Autor:  Bestup [ 15 mar 2017 22:44 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

Witam

Dziękuje za odpowiedź.

Rozumiem sugestie, biorę to pod uwagę. Ale czy to możliwe że uszkodzony konwerter będzie dawał tylko taki jedyny objaw?

Jak tylko chłodniej się zrobiło skrzynia znowu pracuje jak zwykle. Tzn. po osiągnięciu 90 stopni na desce jest tylko puknięcie przy prędkości poniżej 20km i dodaniu gazu.

Gorzej jest jak auto jeździ w korkach i wieloktronie sie zatrzymuje i rusza. Wtedy zaczyna uderzać między 2 a 3 od ruszenia. Dlatego zastanawiam się jeszcze nad samym komputerem skrzyni, tzn. albo wymiana na inną używkę albo nowy soft do tcm.

Z tego co się orientuje konwerter daje wiele innych objawów a u mnie one nie występują, stąd moje wątpliwości.

Autor:  autojozefow [ 24 mar 2017 13:28 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

Komputer to raczej nie. Ewentualnie sterownik hydrauliczny.

Autor:  Bestup [ 26 mar 2017 10:28 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

A co tam się mogło zepsuć? Elektrozawory mam wymienione wszystkie na nowe. Czy tam coś jeszcze się wymienia? Wiem że wewnątrz valve body jest taka blaszka (to chyba jakby uszczelka może?)i tylko to mi przychodzi do głowy, że można jeszcze wymienić.
Podczas wymiany elektrozaworów nic ze sterownika nie wyciekało.

Autor:  irano [ 28 mar 2017 23:58 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

w tych skrzyniach siada valve body, nie elektro zawory tylko chydraulika, juz w 10 autach ze stajni vw to wymienialem o9a, o9g

Autor:  Bestup [ 29 mar 2017 13:05 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

Są jakieś konkretne objawy uszkodzonego valve body?
To brzmi dla mnie bardziej prawdopodobnie.

Wydaje mi się, że gdyby to była usterka mechanicznej części (np. ten konwerter) to objawy występowałyby niezależnie od temperatury. A moja skrzynia na zimnym zachowuje się jakby nic jej nie dolegało.

Usterka zaczyna występować dopiero przy 90 stopniach (mimo że zmiana biegów się nie zmienia. Ten sam bieg, który powoduje puknięcie na ciepłym, na zimnym wchodzi idealnie) i pogarsza się gdy auto jeździ w korkach długo.

Autor:  autojozefow [ 11 maja 2017 12:24 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

jeśli problem występuje po rozgrzaniu to może to być zarówno sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) jak i sterownik hydrauliczny (valve body). Używajmy polskiego języka ;)

Autor:  Bestup [ 16 wrz 2017 19:00 ]
Tytuł:  Re: Golf IV jf506e jatco szarpnięcie ze stuknięciem na półbi

Po zweryfikowaniu u kilku mechaników konwerter został wykluczony. Sterownik został wyjęty i wyczyszczony, tłoczki nie miały luzôw. Mechanicy wykluczają usterkę mechaniczną. Skrzynia nie ma żadnych innych objawów.

Problemem jest zmiana z 2 na 3 tylko na rozgrzanyn silniku. Na tiptroniku (gdy jest 90 stopni na desce) 3 wchodzi ładnie na 3 tyś obrotach. Na D skrzynia na dużo niższych obrotach zmienia na 3 bieg i wtedy następuje puknięcie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/