Automatyczne skrzynie biegów

tematyczne o automatycznych skrzyniach biegów


Dzisiaj jest 22 paź 2018 05:36


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Regulamin forum


Witam Cię bardzo serdecznie . Założyliśmy to forum z myślą o użytkownikach aut z automatycznymi skrzyniami biegów . Chcemy przybliżyć zasadę działania skrzyń automatycznych , jednocześnie włączając do zabierania głosu wszystkich , którzy mają coś do powiedzenia w tej materii . Szczególnie zapraszamy do aktywnego odwiedzania tego forum wszystkich tych , którzy zajmują się naprawą skrzyń automatycznych lub prowadzą firmy związane z tą branżą . Wasze doświadczenie będzie bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów internautów , gdyż jest poparte niejednokrotnie wieloma latami doświadczeń .
Chcemy podzielić forum na marki , aby każdy łatwo mógł znaleźć to co go interesuje . Jeszcze raz zapraszamy do odwiedzania i zabierania głosu na tym forum .
Zespół firmy Auto Józefów



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: VW Tiguan 2009 2.0 TSI, 4motion , skrzynia 09M
PostZamieszczono: 13 kwie 2014 00:15 

Rejestracja: 12 kwie 2014 23:12
Posty: 2
Witam,
Posiadam VW Tiguan 2009, 2.0 TSI, 4motion, skrzynia automatyczna 09M lub pod innym oznaczeniem JVZ. Prziebieg 90 tyś. km
Generalnie skrzynia zachowuje się dobrze, w zasadzie ciężko określić to osobie która jeździ dopiero rok z automatem.
Jednak jest coś co mnie niepokoi, a mianowicie, zmiana biegu z 1 na 2 nie jest tak płynna i szybka jak pozostałych biegów. Ciężko to trochę wytłumaczyć, ale efekt jest taki jakby samochód trochę mocniej przyspieszał tylko w trakcie zmiany biegu (to trwa ułamek sekundy), pomimo że gaz jest trzymany równo, i to powoduje że "czuć" zmianę biegu. Czasami jest to mniej odczuwalne a czasami bardziej. Nazwałbym to odwrotnym odczuciem jakim można doznać jadąc samochodem z manualną skrzynią biegów, podczas zmiany jest delikatne przyhamowanie samochodu (czas zmiany biegu) a u mnie jest odczucie przyśpieszenia. W mroźne dni z 1 -> 2 zmiana odbywa się dobrze, możliwe ze po rozgrzaniu odczucie zmiany się pojawia, w upalne dni jak skrzynia się rozgrzeje to jest płynnie w trakcie zmiany z 1 na 2 ale hmmm powiedziałbym że zmiana jest słyszalna nie jest to żadne uderzenie itp. tylko porostu "słychać" skrzynie. Owe "czucie" zmiany biegu łatwo wyeliminować ruszając bardziej dynamicznie. Jeśli dojdzie do zmiany biegu przy np 3/3,5 tys obrotów odbędzie się to prawidłowo jak na innych biegach. Jeśli przyspieszam bardzo powoli to zmianę już czuć.

Nie wiem czy to jest tak zwany uślizg/przeciągniecie, z tego co słyszałem to przy uślizgu obroty rosną a samochód nie przyspiesza, u mnie takiego efektu nie ma.
Brak również wszelakich błędów, skrzynia też nigdy nie przeszła w tryb awaryjny.

Wiem ze ktoś inny mógłby powiedzieć jadąc tym samochodem że nic nie czuje że zmianę zawsze czuć w takich automatach itp ale ja jeżdżę nim na co dzień i czasami mnie to drażni :)

Auto ma przejechane 90 tys, książka serwisowa mówi - nie wymieniać oleju, 2 serwisy ASO mówi nie wymieniać oleju, i oczywiście olej był nie wymieniany.

Pytanie jest takie czy to normalne? Czy to oznacza że coś powoli w niej się sypie, sterownik?? słyszałem ze jak coś pada to w większości przypadków sterownik jak tak czy da się go zregenerować? i za ile :). Czy może na początek wymienić olej ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: VW Tiguan 2009 2.0 TSI, 4motion , skrzynia 09M
PostZamieszczono: 16 kwie 2014 15:37 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9190
wymienić olej. W każdej skrzyni sie wymienia. Przebieg nie jest duzy więc nie jest jeszcze za późno.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: VW Tiguan 2009 2.0 TSI, 4motion , skrzynia 09M
PostZamieszczono: 20 maja 2017 19:57 

Rejestracja: 12 kwie 2014 23:12
Posty: 2
Ok, dla przypomnienia skrzyna Aisin 09M, wymieniłem olej przy 90 tys. Mineło 3 lata na blacie 136 tys wiec do kolejnej zmainy jeszcze troche (60 tys). Pojechałem sobie do sklepu po 30 minutach wrocilem. Odpalilem samochod i po pierwszym kilometrze wychamowałem auto do 0. Auto zgasło!!. Ponownie go odpalilem i zaczalem sie przygladac jak działa skrzynia. Wszystkie biegi wchodzily dobrze, redukowal tez. Jednak jadac np 70 km/h na 6 biegu puszczajac gaz obroty momentalnie spadaly do okolo 1000 obr jakby skrzynia nie byla sprzeznona z silnikiem, poprostu luz. Na 5,4,3.... bylo tak samo. Auto przyspieszalo normalnie to nie byl jakis poslizg gdzie obroty rosna a auto nie przyspiesza. Wygladało to tak jakby w ogole lock-up sie nie zalaczal. Z tego co wiem to za działanie lock-upa odpowiedzialny jest zawor N91, czy mozliwe jest ze ten zawor mogl powodowac zbyt duze opadanie obrotow przy puszczonym pedale gazie a tym samym nawet zgasniecie auta. Najlepsze jest to ze gdy dojechalem do celu zgasilem auto odpalilem je ponownie zrobiłem krotka rudke i wszystkie objawy zniknely. Pozniej jeszcze 20 km i caly czas wszystko w normie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: VW Tiguan 2009 2.0 TSI, 4motion , skrzynia 09M
PostZamieszczono: 06 wrz 2017 12:51 
Administrator

Rejestracja: 06 sty 2009 16:41
Posty: 9190
Spadające obroty to nie zapinanie sie lock-up'u. Przyczyna może być w sprzegle albo w elektrozaworze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Forum o automatycznych skrzyniach biegów. Porady, informacje, giełda.
© StylerBB.net, 2008

Strony internetowe: Studio Graficzne